Waarom is een eiwitrijk ontbijt belangrijk?

Jammer genoeg kunnen we eiwitten uit onze voeding niet opslaan, zoals we dit wel met vet kunnen. We hebben dus dagelijks voldoende eiwit nodig. En dat start met een eiwitrijk ontbijt. Tijdens onze slaap breken we meer eiwit af dan we opnemen. Dit betekent dat we wakker worden met een negatieve eiwitbalans, die we moeten aanvullen. Op de langere termijn leidt een te lage eiwitinname onder meer tot een gebrek aan spierkracht en een verminderde weerstand. Ook kunnen typische ouderdomsziekten zoals sarcopenie, diabetes type 2 en osteoporose optreden. Door voldoende eiwit en dagelijkse lichaamsbeweging voorkomt u dat u een eiwittekort oploopt.

Eet slim, blijf fit!

Professionals adviseren elke maaltijd (in de ochtend, middag èn avond) 20-25 gram eiwit te nemen. Voor een ontbijt komt dat neer op drie tot vier eieren, twee bakjes yoghurt met muesli of 3 bruine boterhammen met kaas. Zo’n honger heeft bijna niemand in de ochtend en daarom is er BonDuo. BonDuo is een lekker en voedzaam eiwitrijk ontbijt met 22 gram eiwit èn vitamine D per portie. Dat is nog eens een goede start van de dag!

Hoeveel eiwit zit er in uw ontbijt? 

Vergelijk eenvoudig zelf de hoeveelheid eiwit die er in uw en in andere ontbijtproducten zit met onze eiwitwijzer.

Wist u bijvoorbeeld dat er in een bakje magere kwark al bijna twee keer zoveel eiwit zit als in een bakje halfvolle yoghurt? Of dat er in een eitje maar 6,2 gram eiwit zit? Met de eiwitschijf kunt u kijken hoe u een ontbijt slim samenstelt! 

 

 

 

Eiwitrijk ontbijt in 2 smaken

BonDuo is verkrijgbaar in de varianten Original en Banaan. De zuivel van BonDuo Original smaakt vrij neutraal met een vleugje framboos. BonDuo Banaan heeft een lichte bananensmaak. BonDuo's zuivel bevat geen toegevoegde suikers. 

Variëren?

Schenk het BonDuo-ontbijt met chocoladebolletjes in een schaaltje en voeg bijvoorbeeld toe:

·         Een lepeltje jam of honing

·         Verse frambozen en stukjes mango

·         Verse aardbeien en blauwe bessen

·         Plakjes banaan

·         Een schepje yoghurt