blog | IMG_4546.jpg | IMG_4546.jpg

Hoe voorkom je corona kilo's? 

Deze vraag kreeg ik verschillende malen, want als je thuis bent ben je nou eenmaal sneller geneigd om wat lekkers te pakken. Uit verveling of gewoon omdat het voorhanden is. 

Wat het beste helpt tegen snacken en aankomen is drie echte maaltijden per dag en fysiek bezig blijven. Het is fijn om een dagroutine aan te houden en (gezamelijke) maaltijden kunnen hierbij helpen. Laat aanwezige kinderen helpen bij bereiden van het eten of het dekken van de tafel en met het afruimen en schoonmaken. Want ook hierbij geldt natuurlijk dat je met schone handen en schoon keukenoppervlakte moet werken.

Tussen de maaltijden kan je een snackmoment plannen, waarbij je prima ten minste eenmaal per dag een gezonde snack neemt, maar ook wat ruimte lekkernijen laat. Een bekertje gevuld met chips is lekker voor ouders en kinderen en het maken van snacks of het bakken van koekjes is leuk om samen te doen. Alleen frisdrank raad ik echt af- dat zijn lege calorie die een snelle piek in je suikerspiegel geven- maar waarna je al snel weer trek hebt- en dat is nou juist wat je niet wilt.

Verder helpt het om de lekkernijen uit het zicht te leggen, of misschien zelfs op een andere verdieping, zodat je er extra moeite voor moet doen. En zet geen pak koek of zoutjes neer, maar doe wat in een schaaltje- dan eet je minder.

Tenslotte: blijf bewegen! Iedere dag een of twee wandelingen- op gepaste afstand van anderen- is goed voor spieren en metabolisme. Er staan veel leuke oefeningen online, ook voor mensen die niet zo goed ter been zijn of die coronaverschijselen hebben. Sterkte allemaal!

Beweging ten tijde van corona (Rijnstate)

Oefeningen ten tijde van corona (Rijnstate)

 

Heeft u nog vragen of tips laat ons het weten via info@bonduo.nl.

Reacties

Uw reactie:

U heeft uw naam niet opgegeven
U heeft geen of een ongeldig e-mailadres opgegeven

Wij hebben uw reactie succesvol ontvangen.
Oeps, er is iets mis gegaan bij het versturen. Probeer het later opnieuw.

{{post.naam}}: {{post.reply}}