Ontbijt slim. Blijf fit!

Als we ouder worden, zijn eiwitten én vitamine D extra belangrijk omdat we anders spiermassa afbreken. 

Voedingsexperts adviseren daarom extra vitamine D en 20-25 gram eiwit per maaltijd te nemen. Dat komt bij het ontbijt neer op 3-4 eieren of 3 bakjes yoghurt. Zoveel eet bijna niemand en daarom hebben we vaak onnodig spierverlies als we ouder worden. Hoe zit dat bij u? 

Een gezonde start van de dag is belangrijk, maar het moet wel makkelijk en vooral lekker zijn. Daarom is er nu BonDuo


Nieuw! BonDuo Ontbijt

BonDuo is een lekker ontbijt met natuurlijke ingrediënten. Knapperige bolletjes verpakt in de beste Belgische chocolade met extra vitamine D vormen met de eiwitrijke zuivel een mooi duo.

Een bakje BonDuo bevat meer dan 22 gram eiwit, vitamine D en vezels. De combinatie van eiwit en vitamine D is noodzakelijk om de spieraanmaak te bevorderen. Vezels ondersteunen de darmwerking, zodat de eiwit en vitamine D goed worden opgenomen. 

 

 


Dagelijks gebruik van BonDuo draagt bij aan*

  Groei van de spiermassa

  Een goede weerstand

  Behoud van sterke botten en soepele spieren

* In combinatie met gebalanceerde voeding en een gezonde levensstijl.

Eet u voldoende eiwit bij het ontbijt?

 

 

 

 

 

 

 

BonDuo o.a. in het Algemeen Dagblad, Financieele Dagblad en de Gelderlander

Sinds dat we in februari '19 op de markt zijn, is er al veel over BonDuo Ontbijt geschreven door verschillende kranten en tijdschriften. Niet alleen is het product bijzonder, maar ook het verhaal van diëtiste en bedenkster van BonDuo: Marjanne Prins. Wilt u hierover meer lezen? Kijk dan op onze blog.

 

 

 


"Eiwit en vitamine D zijn onmisbaar voor een gezond lichaam en fit leven"

Marjanne Prins, diëtiste en bedenker van BonDuo, vertelt over het belang van voldoende eiwit en haar drijfveer om BonDuo te ontwikkelen. 

 

 

 

 

Dit zeggen de professionals over eiwit en vitamine D:


“Vanaf 65 jaar heeft iemand 1,2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht per dag nodig voor behoud van de spieren. Dat komt neer op minimaal 80 gram eiwit per dag, liefst gelijkmatig verdeeld over drie maaltijden. Bij het avondeten is dit doorgaans geen probleem, maar bij het ontbijt en de lunch halen de meeste mensen dit niet. Zo bevat een volkoren boterham slechts 2 gram eiwit en een plak kaas 6 gram, net als een gekookt ei."

Plus Online 

- Lees het volledige artikel op deze pagina.


“Van de vrouwen vanaf 50 jaar heeft maar liefst 40 procent een tekort aan vitamine D. Onder mannen en vrouwen vanaf 65 jaar is dat zelfs 50 procent. Tenminste: als ze zelfstandig wonen. Het percentage loopt op tot een schokkende 85 procent als het gaat om 65-plussers in een verzorgings- of verpleeghuis.”




Gezondheidsnet

- Lees het volledige artikel op deze pagina.

 

 


Heeft u ‘s morgens genoeg aan een beschuitje met jam? Dan is de kans groot dat u te weinig eiwit binnen krijgt. En dat terwijl eiwit, samen met krachttraining, onmisbaar is voor senioren die hun spiermassa willen behouden.

 

 

 

Active Ageing 

- Lees het volledige artikel op deze pagina

BonDuo uitproberen?

Bent u benieuwd naar BonDuo? U kunt een kennismakingspakket bestellen voor uzelf of iemand anders voor maar €17,70. Het kennismakingspakket bevat 3x BonDuo Original (met frambozensmaak) en 3x BonDuo Banaan. Bestellen is heel eenvoudig en wordt gratis thuisbezorgd.